maanantai 1. syyskuuta 2008

neulottua popcornia


          


Vihdoinkin sain kasattua tämän puseron kappaleet yhteen! Kamala homma, oikeastaan koko puseron neulonta oli enemmän kamalaa kuin mukavaa. Malli on Moda3/2008 ja lankana Scholler+Stahl Popcorn. Mikä ihme minut sai aloittamaan tuommoisen neuleen, jonka pitsineuleen tekotavan oivaltamiseen meni tunti jos toinenkin. Lisäksi minun tasoisen neulojan kannattaisi pysytellä sileissä langoissa. Popcornien pallukoiden kanssa meinasi mennä hermot, etenkin kappaleiden yhteenkursimisessa. Voi olla, että jonain päivänä putoaa päältäni kun saumat ratkeaa, mutta sellaista sattuu. Toisen hihan jouduin tekemään kahteen kertaan, kun siitä tuli ihan erilainen kuin toisesta. Tuon langan purkaminenkaan ei ollut kovin helppoa noiden popcornien takia. Purin kuitenkin, vaikka ei olisi oikeastaan tarvinnut, koska lankaa jäi parin kerän verran. Myyjä sanoi, että minun pitää ostaa yksi kerä enemmän kuin ohjeessa sanotaan. Kysyin, mihin minä sen ylimääräisen laitan ja hän kehoitti tekemään kappaleista pidempiä kuin ohjeessa, koska olen keskimääräistä pidempi. En tehnyt ja lankaa sitten  jäi. Pusero on kaunis ja aion käyttää sitä, ainakin joskus. Tykkään tuosta kauluksesta kun se on tuommoinen lötkö.


Lähikuvaa pitsistä. Ei ihan tasaista.



Tämä työ opetti minulle sen, että popcorn kuuluu elämääni vain syötävässä muodossa. Ja huomasin tuota tehdessä, että minun pitää ostaa joitain aputarvikkeita. Olen muista blogeista lukenut silmukkamerkeistä ja kierroslukumittareista ja semmoiset aion hankkia seuraavalla kerralaa kun menen lankakauppaan.


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista!